Luty 2017

PDF Drukuj Email
429 odslon

Ellen Notbohm, Veronica Zysk

1001 porad dla rodziców i terapeutów dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera.

Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego

Rok wydania: 2016

Sygnatura: 113042

Ellen Notbohm i Veronica Zysk proponują mnóstwo zabaw i ćwiczeń, które pozytywnie wpłyną na rozwój dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera. Te skuteczne wskazówki pomogą dziecku odnosić sukcesy w domu,w szkole i w codziennych kontaktach z ludźmi. Przedstawione rozwiązania i strategie dostosowane są do różnych stylów uczenia się i zdolności dzieci. Wiele porad zmodyfikowano z myślą o nastolatkach i wyzwaniach, jakim muszą one sprostać, żyjąc z zaburzeniem ze spektrum autyzmu. 1001 porad… to niezwykle pomocna pozycja dla rodziców, nauczycieli i terapeutów.

 

 


 

Daria Wojtkiewicz

Interakcje uczniów i nauczycieli. Kontekst - rodzaje - implikacje praktyczne.

Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego

Rok wydania: 2016

Sygnatura: 113045

Książka Darii Wojtkiewicz poświęcona jest tematyce o dużym znaczeniu dla teoretycznej wiedzy pedagogicznej i praktyki edukacyjnej. Tytułowe interakcje uczniów i nauczycieli są istotnym warunkiem przygotowania młodego pokolenia do współpracy i współdziałania z innymi. Publikacja skierowana jest do szerokiego spektrum odbiorców. Powinni po nią sięgnąć wszyscy, którzy zajmują się kształceniem. Zarówno nauczyciele, studenci sposobiący się do tego zawodu, jak i naukowcy odnajdą w niej pokaźny zasób wiedzy na temat skutecznej komunikacji wybranych problemów dydaktycznych i wychowawczych.

 

 


 

Red. Agnieszka Pawlak-Kindler

Podmiotowość osób z niepełnosprawnością intelektualną.

Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej

Rok wydania: 2016

Sygnatura: 113046

Prezentowana publikacja została opracowana z myślą o słuchaczach Studiów Podyplomowych Pedagogiki Specjalnej z zakresu Oligofrenopedagogiki. Z powodzeniem może ona jednak posłużyć także nauczycielom, terapeutom, wychowawcom, rodzicom, studentom, a także wszystkim innym osobom, które zajmują się zagadnieniami związanymi z edukacją i rehabilitacją osób z niepełnosprawnością intelektualną. Zamieszczone w książce artykuły mają na celu ugruntowanie wiedzy dotyczącej funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną na różnych płaszczyznach życia. Monografia składa się z dwóch części. Pierwsza dotyczy aspektów terminologicznych niepełnosprawności intelektualnej oraz elementów diagnozy w pracy z osobami z niepełnosprawnością. Część druga opracowania obejmuje zagadnienia związane z kształceniem, wychowaniem i terapią osób z niepełnosprawnością intelektualną.

 


 

Małgorzata Kiedrowska

Radzenie sobie ze stresem społecznie nieprzystosowanych uczniów szkół ponadgimnazjalnych.

Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej

Rok wydania: 2016

Sygnatura: 113047, 113249

Autorka podejmuje interesujący temat, rzadko tak dogłębnie rozważany w literaturze resocjalizacyjnej. Należy docenić bogaty materiał badawczy, poprawność analityczną, metodologiczną, a także rzetelność i sposób prezentowania zarówno teorii, jak i wniosków wynikających z badań. Książka jest godna polecenia nauczycielom, wychowawcom, socjologom, a także studentom kierunków pedagogicznych.

 

 

 


 

Red. Małgorzata Kwaśniewska, Joanna Lendzion

Sześciolatek w roli ucznia. Praca zbiorowa.

Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP

Rok wydania: 2016

Sygnatura: 113048

Publikacja Sześciolatek w roli ucznia, adresowana zarówno do nauczycieli, jak i rodziców oraz studentów pedagogiki, stanowiąca aktualizację poprzedniej pozycji pt. Dziecko sześcioletnie w szkole (której nakład został już wyczerpany), wzbogacona o nowe artykuły, wskazówki dla nauczycieli i rodziców oraz wyniki najnowszych badań. Sześciolatek w roli ucznia składa się z sześciu rozdziałów zawierających opracowania z zakresu pedagogiki porównawczej, psychologii, biomedyki i metodyki. Ważne miejsce zajmuje tu problem diagnozowania rozwoju dziecka wraz z klasyfikacją wybranych zaburzeń. Nie pominięto również znaczenia szeroko pojętych nowatorskich działań pedagogicznych.

 

 


 

Sylwester Bębas

Rola religii w procesie resocjalizacji.

Wydawnictwo Edukacyjne Akapit

Rok wydania: 2015

Sygnatura: 113052

Praca jest solidnie przygotowana w oparciu o rozległą literaturę z różnych dyscyplin wiedzy. Autor naukowo tkwi w tej problematyce i umie ją perfekcyjnie wykorzystać i włączyć w naukowy nurt licznych przedstawicieli nauki. Pracę oceniam jako prawidłowo opracowane kompendium na temat współczesnej resocjalizacji osób więzionych i nieletnich osadzonych w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich z aktywnym ich udziałem w wierze religijnej, doświadczeniu Boga, wewnętrznej pracy nad odbudową postaw moralnych ku powrotowi jako ludzie wolni, kreatywni dla społeczeństwa.

 

 


 

A. Jean Ayres

Dziecko a integracja sensoryczna.

Wydawnictwo: Harmonia Universalis

Rok wydania: 2015

Sygnatura: 113057

Niniejsza publikacja w jasny sposób opisuje naturę zaburzeń integracji sensorycznej oraz pokazuje, jak te niedostrzegalne problemy niszczą życie chorym dzieciom i ich rodzicom, a także wskazuje, jak można pomóc takim osobom. Dzięki tej książce również dorośli od lat cierpiący na zaburzenia integracji sensorycznej mogą w większym stopniu zrozumieć to, co im się przytrafiło. Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla terapeutów zajęciowych i innych specjalistów, a także dla rodziców dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz dla osób dorosłych, które podejrzewają u siebie problemy z przetwarzaniem sensorycznym i mają nadzieję lepiej sobie z nimi radzić w przyszłości.

 

 


 

Red. Zbigniew Przyrowski

Trenuj mózg poprzez ruch. 236 ćwiczeń procesów sensorycznych.

Wydawnictwo Empis

Rok wydania: 2016

Sygnatura: 113058, 113059

Trenuj mózg poprzez ruch to pierwsza w Polsce książka z tak bogatym zestawem ćwiczeń. Stosowane w integracji sensorycznej ćwiczenia z książki Trenuj mózg poprzez ruch mogą być wykorzystywane w pracy z dziećmi z zaburzeniami integracji sensorycznej. Ćwiczenia przedstawione w książce są szczegółowo opisane - autor, Zbigniew Przyrowski, wyjaśnia, czemu mają służyć i co można osiągnąć stosując je. Co ważne, autor przygotował i opisał modyfikacje każdego ćwiczenia, dzięki czemu w książce zawartych jest co najmniej 500 ćwiczeń!

 

 


 

Anita van Saan

365 eksperymentów na każdy dzień roku.

Wydawnictwo: Rea-SJ

Rok wydania: 2015

Sygnatura: 113083

To źródło podstawowych informacji o wielu pasjonujących  zjawiskach przyrodniczych. Dlaczego rośliny rosną? Jak, za pomocą cytryny zapalić żarówkę? Dlaczego powstaje wiatr, grad, piorun?. 365 interesujących eksperymentów, dopasowanych do czterech pór roku, ciekawe opisy i komentarze, ponad 400 ilustracji wspomagających opisy wykonania doświadczeń.

 


 

Larry Gonick

Algebra w obrazkach.

Wydawnictwo: Prószyński Media

Rok wydania: 2016

Sygnatura: 113087

W książce można znaleźć wyjaśnienia dotyczące wszystkich podstawowych zagadnień tego szlachetnego działu matematyki, takich jak: liczby wymierne i rzeczywiste, oś liczbowa, zmienne, wyrażenia, kolejność wykonywania działań, równania liniowe i kwadratowe, średnia ważona, proporcja i wykres równania - ilustrowane pomysłowymi, zabawnymi i łatwymi do zrozumienia rysunkami, które uświadamiają nam, że algebra ma w istocie wiele praktycznych zastosowań w życiu codziennym.

 

 


 

 

 

 


 

 


 

 
free pokereverest poker revie

Nauczyciel jako mentor ucznia w cyfrowym świecie

KONKURS FOTOGRAFICZNY

KONKURS FOTOGRAFICZNY

LEKTURY SZKOLNE

Oferta dla szkół i przedszkoli

Biblioterapeutyczny Kramik

Edukacja filmowa w szkole

Konkursy przedmiotowe 2017/2018

BiblioGratka

IBUK

Rok 2018

Rok 2018

Nowości Książki

Nowości audiowizualne

CZYTAK

lubelskie.pl

Copyright © 2018 Biblioteka Pedagogiczna w Białej Podlaskiej. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem dostępnym na licencji GNU GPL.