Sierpień 2017

PDF Drukuj Email
379 odslon

Red. Barbara Woynarowska

Edukacja zdrowotna. Podstawy teoretyczne, metodyka, praktyka.

Wydawnictwo Naukowe PWN

Rok wydania: 2017

Sygnatura: Czytelnia 114164

"Edukacja zdrowotna. Podstawy teoretyczne, metodyka, praktyka" to kompendium wiedzy dotyczące kształtowania kompetencji umożliwiających ludziom dbanie o zdrowie własne i społeczności, w której żyją. W pierwszej części podręcznika omówiono teoretyczne podstawy edukacji zdrowotnej, nakreślono jej etyczne aspekty, opisano role i kompetencje osób prowadzących edukację zdrowotną oraz przedstawiono metodykę jej prowadzenia. Druga - praktyczna część - dotyczy wybranych obszarów tematycznych w edukacji zdrowotnej dzieci i młodzieży. W tej sekcji, wzbogaconej o gotowe scenariusze zajęć, poruszono zagadnienia związane z edukacją w zakresie: dbałości o ciało, zdrowia psychicznego, żywienia, aktywności fizycznej, bezpieczeństwa, zdrowia seksualnego, zapobiegania zachowaniom ryzykownym, bycia aktywnym pacjentem. Osobne rozdziały poświęcono edukacji zdrowotnej dzieci i młodzieży z chorobami przewlekłymi oraz niepełnosprawnością intelektualną.

 


Aleksandra Szyłło

Godzina wychowawcza. Rozmowy o polskiej szkole.

Wydawnictwo Czarne

Rok wydania: 2017

Sygnatura: 114170

Temat nauki i wychowania nigdy nie traci aktualności: przez system edukacji przechodzą kolejne pokolenia i właśnie tam, w szkole, kształtują się przyszli obywatele. A przynajmniej tak powinno być. Tymczasem kolejne reformy i próby udoskonalenia systemu wcale nie sprawiają, że szkoły stają się lepsze. Rodzice, nauczyciele i wreszcie uczniowie mają tylko wrażenie pogłębiającego się chaosu, a niektórzy nie wahają się porównywać współczesnej szkoły do koszar czy więzienia. Aleksandra Szyłło postanowiła zbadać, dlaczego polska edukacja od lat zmaga się z tak poważnymi problemami, oraz zapytać, jaka mogłaby i powinna być nasza szkoła. Jej rozmówcy, specjaliści od edukacji i wychowania, odpowiadają na pytania, "dlaczego jest, jak jest?" i "co zrobić, żeby było inaczej?", ale przywołują też wspomnienia i dzielą się własnymi doświadczeniami. Mówią o tym, po co nam szkoła, a przede wszystkim - wychowanie.

 


Daria Becker-Pestka

Opieka szkoły nad dzieckiem z rodziny patologicznej.

Wydawnictwo: CeDeWu

Rok wydania: 2017

Sygnatura: Czytelnia 114181, 114240

Problematyka książki dotyczy opieki szkoły nad dzieckiem z rodziny patologicznej. Mimo zapisów w polskim ustawodawstwie, praktyka wskazuje, że kwestie te pilnie wymagają kompleksowych rozwiązań. Aby wypracować najlepsze rozwiązania w zakresie opieki nad dzieckiem z rodziny patologicznej konieczne jest dokonanie analizy zjawiska zarówno z punktu widzenia teorii naukowej, jak i praktyki. Publikacja może zostać wykorzystana zarówno przez studentów pedagogiki, pracowników instytucji czy podmiotów zaangażowanych w pracę z rodzinami - a przede wszystkim z dziećmi z rodzin patologicznych, ale także przez osoby niezwiązane z pracą pedagogiczną.

 


Marzanna Magda-Adamowicz

Przemiany edukacji przedszkolnej w Polsce i Czechach okresu transformacji ustrojowej.

Wydawnictwo Adam Marszałek

Rok wydania: 2017

Sygnatura: Czytelnia 114184

Książka zawiera wybór problemów ze względu na ich wagę i aktualność, które nabrały znaczenia w okresie transformacji w edukacji przedszkolnej. Poruszane tutaj kwestie z zakresu pedagogiki przedszkolnej nurtują autorkę i jej współpracowników. Praca adresowana jest do studentów edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej (i do pozostałych) oraz do nadzoru pedagogicznego, nauczycieli akademickich i polityków oświatowych. Jej odbiorcami mogą być także czynni zawodowo nauczyciele i rodzice chętni do pogłębiania i systematyzacji wiedzy z dziedziny pedagogiki przedszkolnej. Z poznawczego punku widzenia monografia winna zainteresować badaczy zajmujących się pedagogiką porównawczą i polityką oświatową.

 


Elżbieta Lekan

Trampolina +. Zabawy logopedyczne.

Wydawnictwo Szkolne PWN

Rok wydania: 2016

Sygnatura: Czytelnia 114187

"Trampolina +. Zabawy logopedyczne" to zbiór ćwiczeń, zabaw, kart pracy i gier logopedycznych, które można wykorzystać podczas codziennych zajęć przedszkolnych. Materiały przygotowane zgodnie ze stopniowaniem trudności oraz najczęściej występującymi zaburzeniami mowy. Bogactwo i atrakcyjność form zawartych w publikacji - rymowanki, karty pracy, gry, historyjki obrazkowe, pomysły na ćwiczenia, kolorowanki, domina, wycinanki - nie pozwalają dziecku na nudę i zniechęcenie podczas zabaw logopedycznych. Zeszyt jest materiałem pomocniczym dla nauczycieli, którzy prowadzą z dziećmi przedszkolną gimnastykę buzi i języka. Materiały dostosowane są do możliwości wszystkich przedszkolaków (3-, 4-, 5- i 6-latków).

 


Katarzyna Górniak

(Nie)moc pomocy. O niektórych formach współczesnej dobroczynności.

Wydawnictwo Naukowe Scholar

Rok wydania: cop. 2016

Sygnatura: 114190

Katarzyna  Górniak swą książkę poświęciła kategorii dobroczynności, która stanowi odpowiedź na mechanizm wykluczenia społecznego. Podjęto w niej rozważania nad działaniami praktykowanymi przez organizacje społeczne na rzecz osób doświadczających wykluczenia społecznego i nad tym, jak te organizacje przystosowują się do współczesnych wyzwań, jaką ofertę pomocy i wsparcia przygotowują. Stawiane jest pytanie o kształt współczesnej dobroczynności realizowanej w Polsce i wyrażanej poprzez działania organizacji pozarządowych. Inne pytania, to: jakie zmiany zachodzą we wzorach ich działalności, jaki rodzaj systemu tworzą, jak organizacje społeczne reagują na problematykę wykluczenia, jak ją traktują, jak definiują osoby, do których kierują swoje działania. Całość dociekań autorki koncentruje się zatem wokół problemu, który skrótowo można ująć: dobroczynność w kontekście wykluczenia.

 


Sylwia Walerych

Depresja u dzieci i młodzieży. Poradnik dla rodziców.

Wydawnictwo Wiedza i Praktyka

Rok wydania: 2017

Sygnatura: 114199

Książka stanowi zbiór informacji dotyczących zaburzeń depresyjnych i tematów z nimi związanych, takich jak samookaleczenia i próby samobójcze, strata i proces żałoby dotyczący dzieci i nastolatków. Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla rodziców i opiekunów.

 

 

 


Peter Wohlleben

Duchowe życie zwierząt.

Wydawnictwo Otwarte

Rok wydania: 2017

Sygnatura: 114206

Autor "Sekretnego życia drzew", Peter Wohlleben, przedstawia w fascynujący sposób świat przyrody, którego nie znamy. Koguty okłamujące kury? Łanie pogrążone w żałobie? Zawstydzone konie? To przejawy fantazji ekologów czy naukowo udowodnione fakty z życia zwierząt? Czy bogate życie uczuciowe nie jest zastrzeżone jedynie dla ludzi? Peter Wohlleben, leśnik i miłośnik przyrody, korzystając z najnowszych badań i własnych obserwacji, udowadnia, że zwierzęta i ludzie w sferze uczuć i doznań są do siebie podobni. Odkrywa przed nami niesamowite historie zwierząt, w których możemy zaobserwować ich mądrość, współczucie, troskę czy przyjaźń.

 

 


Ellen Notbohm

Dziesięć rzeczy, o których chciałoby ci powiedzieć dziecko z autyzmem.

Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego

Rok wydania: 2017

Sygnatura: 114208

Mądra i świetnie napisana książka. Jej autorka, matka autystycznego Bryce’a, stara się wyrazić myśli i pragnienia mówiąc głosem osób z autyzmem. I dobrze jej to wychodzi. Czytelnik nie znajdzie w książce opisu aktualnych teorii naukowych wyjaśniających czym jest autyzm, ani przeglądu badań. Znajdzie natomiast opis konkretnych trudności osób z autyzmem, próby ich wyjaśnienia oraz pomysły jak sobie z nimi radzić w codziennym życiu. Jest to pierwsza na polskim rynku publikacja pisana prostym językiem, ale jednocześnie z pasją, która wyjaśnia nie tylko problemy związane z komunikowaniem się dzieci z autyzmem, ale dość szczegółowo opisuje ich problemy sensoryczne oraz somatyczne (m.in. związane z alergiami, zaburzeniami trawienia, dolegliwościami bólowymi), tłumaczy skąd się biorą tzw. trudne zachowania dziecka. Wielką zaletą książki jest traktowanie dzieci z autyzmem jako "całych osób" a nie "zespołu objawów".

 


Valérie Monnet

Gry dla małych i dużych.  150 świetnych zabaw w domu i na podwórku.

Wydawnictwo: "Jedność"

Rok wydania: cop. 2017

Sygnatura:  Czytelnia 114211

Książka zawiera propozycje rozmaitych gier i zabaw, nadających się do wykorzystania zarówno w domu czy szkole, jak i na otwartej przestrzeni, zarówno dla większej grupy dzieci, jak i wtedy, gdy jest ich tylko dwoje (albo jedno dziecko i dorosły!). Są tutaj zabawy słowne, zabawy ćwiczące spostrzegawczość i pamięć, zabawy strategiczne, jak również wiele zabaw ruchowych. Wszystkie reguły są jasno i przystępnie wyłożone, a trudniejsze kwestie wyjaśnione na przykładach. Część gier nie wymaga żadnych rekwizytów, inne tylko najprostszych, jak kartki papieru, kostki do gry i podobne przedmioty znajdujące się w każdym domu, szkole czy przedszkolu, zorganizowanie zabawy jest więcej proste i szybkie. Najprostsze z zabaw nadają się już dla dzieci sześcioletnich, ale znajdą tu coś dla siebie także starsze dzieci, a być może nawet nastolatki i dorośli.

 


 


 

 

 

 
free pokereverest poker revie

lubelskie.pl

LEKTURY SZKOLNE

Oferta dla szkół i przedszkoli

Biblioterapeutyczny Kramik

Edukacja filmowa w szkole

Konkursy przedmiotowe 2017/2018

BiblioGratka

ACADEMICA

IBUK

Rok 2018

Rok 2018

Nowości Książki

Nowości audiowizualne

CZYTAK

Copyright © 2018 Biblioteka Pedagogiczna w Białej Podlaskiej. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem dostępnym na licencji GNU GPL.