Czerwiec 2018

PDF Drukuj Email
88 odslon

Katarzyna Szłapa, Iwona Tomasik, Sławomir Wrzesiński

Superoko. Litery i cyfry. Ćwiczenia usprawniające percepcję wzrokową, koordynację ruchowo-wzrokową i orientację przestrzenną dla dzieci i dorosłych.

Wydawnictwo Harmonia

Rok wydania: 2018

Sygnatura: Czytelnia 115881

Publikacja zawiera 50 propozycji zadań polegających na rozpoznaniu i zaznaczeniu konturów liter oraz cyfr. Książka stanowi kompleksowy materiał pomocny w rehabilitacji widzenia, służący do nauki liter i cyfr, usprawniania percepcji wzrokowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz orientacji przestrzennej. Publikacja skierowana jest do terapeutów pedagogicznych, tyflopedagogów, nauczycieli przedszkolnych i nauczania zintegrowanego oraz rodziców. Ćwiczenia przeznaczone są zarówno dla dzieci od 5. roku życia, jak i osób dorosłych.

 


Małgorzata Pietrzak

Teatr w działaniu-od juniora do seniora. Konkursy, przedstawienia, projekty. Poradnik metodyczny.

Wydawnictwo: Bel Studio

Rok wydania: 2017

Sygnatura: 115882

Autorka przybliża rolę żywego słowa, konkursów recytatorskich, festiwali jako ciągle atrakcyjnych i potrzebnych form pracy nie tylko z dziećmi i młodzieżą w każdym środowisku. Teatr jest doskonałym narzędziem do kreowania postawy otwartości i tolerancji a jako medium wyzwala wspomnienia, refleksje związane ze scenicznym debiutem, doświadczeniem teatralnym, przywołuje postaci pierwszych nauczycieli żywego słowa, określa wzorce dla kultury teatralnej, pozwala ocalić od zapomnienia teatralne sukcesy, przygody i przeżyte chwile. Ważną częścią publikacji jest antologia wybranych klasycznych tekstów literackich wraz z ułożonymi do nich oryginalnymi ćwiczeniami autorskimi, uwagami wykonawczymi i scenicznymi.


Red. nauk. Aneta Bac

Terapia zajęciowa w dysfunkcjach narządu ruchu.

Wydawnictwo Lekarskie PZWL

Rok wydania: 2018

Sygnatura: Czytelnia 115885

Publikacja kompleksowo przedstawia teoretyczne i praktyczne aspekty pracy terapeuty zajęciowego z pacjentem z dysfunkcją narządu ruchu. Pokazuje możliwości i sposoby pracy m.in. w przypadkach dysfunkcji pochodzenia neurologicznego, ortopedycznego, reumatologicznego i urazowego. Zawiera krótką charakterystykę wybranych schorzeń narządu ruchu oraz opis towarzyszących im typowych objawów, mających znaczący wpływ na obniżanie funkcjonalności pacjentów. Omawia sposoby przemieszczania się chorych z dysfunkcjami narządu ruchu z uwzględnieniem podstawowej wiedzy z zakresu protetyki i ortotyki. Przedstawia studia przypadków ilustrujące postępowanie terapeuty zajęciowego oraz zastosowanych przez niego rozwiązań terapeutycznych. Zawiera treści zgodne ze standardami szkolenia i pracy terapeuty zajęciowego w krajach Unii Europejskiej. Podręcznik polecany osobom kształcącym się na kierunkach terapia zajęciowa oraz fizjoterapia. Będzie również pomocny dla aktywnych zawodowo terapeutów zajęciowych, fizjoterapeutów i rehabilitantów.


Krzysztof Wiśniewski

Wielka księga zadań przedszkolaka.

Wydawnictwo Olesiejuk

Rok wydania: 2018

Sygnatura: Czytelnia 115891

W książce przedszkolaki znajdą kolorowanki, labirynty i mnóstwo ciekawych zadań pomagających ćwiczyć koncentrację i pamięć, rozwijających spostrzegawczość, logiczne myślenie oraz szereg innych umiejętności, które wspaniale przygotują je do podjęcia nauki w szkole.

 

 


Ireneusz Kowalewski, Jan L. Franczyk

Zdrowie emocjonalne młodzieży.

Wydawnictwo Petrus

Rok wydania: 2017

Sygnatura: 115897

Emocje towarzyszą człowiekowi od zawsze. Odczuwamy je sami i okazujemy innym. Nasz świat jest światem emocjonalnych przeżyć: od uniesień i wzruszeń, które stają się przyczyną twórczych decyzji i działań, po emocje, które stają się powodem działań destrukcyjnych. Historia ludzkości jest w istocie historią miłości i gniewu, strachu i radości, poczucia winy i satysfakcji z własnych działań; jest historią uczuć, które wpływały na nasze dzieje i zmieniały je. Emocje są wyjątkowym fenomenem, który zdaje się przytłaczać swoim przemożnym wpływem to, co racjonalne: przemyślane, wykalkulowane, logiczne i przewidywalne.

 


Weronika Juroszek

Znaczenie postaw rodzicielskich i stylów przywiązania dla funkcjonowania psychospołecznego dziecka w życiu dorosłym.

Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Rok wydania: 2017

Sygnatura: 115899

Rodzina odgrywa kluczową rolę w prawidłowym rozwoju dziecka. Liczne badania pokazują, że w wyniku uogólnienia doświadczeń wyniesionych z domu rodzinnego kształtuje się obraz własnej osoby, hierarchia wartości oraz postawy życiowe młodego człowieka.
Rodzina jest najważniejszym elementem kształtowania więzi społecznych dziecka. Członkowie rodziny tworzą jego najbliższe środowisko i są osobami najbardziej znaczącymi w pierwszych latach życia dziecka. Na podłożu interakcji społecznych dzieci z rodzicami i rodzeństwem rozwijają się postawy i zachowania w stosunku do ludzi, rzeczy, zjawisk i życia w ogóle. One też decydują o przyszłych wzorcach przystosowania. Jako ramy teoretyczne badań własnych opisanych w niniejszej książce wykorzystano teorię przywiązania oraz wybrane koncepcje postaw rodzicielskich. Zarówno w jednym, jak i drugim ujęciu bardzo mocno akcentowany jest bowiem wpływ rodzica na rozwój dziecka. Duże znaczenie ma też fakt, że dostępne są narzędzia do pomiaru postaw rodzicielskich i stylów przywiązania.


Fabio Pasquale, Alfredo Cenini

Życie w szkolnej klasie. Jak poprawić relacje i zapobiegać przemocy.

Wydawnictwo Jedność

Rok wydania: 2018

Sygnatura: 115901

Jednym z najpoważniejszych problemów dzisiejszej szkoły jest bez wątpienia przemoc wobec słabszych. Mierzą się z nią sami uczniowie, ich rodzice, a także nauczyciele, których rolą jest nie tylko przekazywanie wiedzy, ale również wychowywanie i kształtowanie odpowiednich postaw. "Życie w szkolnej klasie" to książka, która prezentuje odkrywczą, a co najważniejsze skuteczną metodę pracy z grupami dzieci i młodzieży, która gwarantuje szybkie i trwałe rezultaty na polu integracji, współdziałania i wzrostu empatii wobec wszystkich członków grupy. Mowa o Circle Time 3.0, która nie wymaga żadnych dodatkowych środków - wystarczy szkolna sala i nauczyciel prowadzący. Co za tym idzie, strategie stosowane w tej metodzie mogą być szybko wykorzystane za każdym razem, gdy zachodzi potrzeba interwencji w wewnętrzne relacje grupy.


Red. nauk. Anna Jakoniuk-Diallo

Dziecko z wadą słuchu u progu szkoły.

Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza

Rok wydania: 2017

Sygnatura: 115956

Monografia jest wynikiem namysłu nad warunkami ułatwiającymi adaptację szkolną dzieci nie(do)słyszących. W poszczególnych tekstach pojawiają się odpowiedzi na pytania: Jak przygotować dziecko z wadą słuchu poprzez edukację przedszkolną do przekroczenia progu szkoły? W jaki sposób oceniać gotowość szkolną dziecka nie(do)słyszącego? Jak wspierać dziecko z wadą słuchu, uczęszczające do szkoły, by czuło się w niej szczęśliwe i odnosiło sukcesy? Książka powstała z myślą o rodzicach, specjalistach oraz studentach, którym bliska jest problematyka wspomagania rozwoju dzieci nie(do)słyszących.

 


Red. nauk. Ryszard Gerlach, Renata Tomaszewska-Lipiec

Edukacja dla przyszłości w perspektywie orientacji na rynek pracy. Debaty, szkice, refleksje polsko-ukraińskie.

Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego

Rok wydania: 2017

Sygnatura: 115972

Celem edukacji, bez względu na jakim etapie życia jest ona realizowana, powinno być przygotowanie jednostki do zatrudnienia na szybko zmieniającym się, nieprzewidywalnym rynku pracy. Zbliżeniu edukacji i rynku pracy sprzyja rozwój gospodarki opartej na wiedzy, w której wiedza – tworzona, poddawana dystrybucji i wdrażana do praktyki – staje się określonym produktem, niezależnym bytem, stanowiącym podstawę rozwoju świata. Wskazane płaszczyzny stanowiły podstawę do podjęcia pogłębionej refleksji naukowej nad edukacją przyszłości zorientowaną na rynek pracy, czego efektem stała się prezentowana monografia. W przedkładanej Czytelnikowi książce zainicjowano problemy: kierunków rozwoju edukacji XXI wieku, relacji edukacji z rynkiem pracy, a także perspektyw szkolnictwa wyższego i edukacji dorosłych.


Grażyna Barabasz

Nauczanie i uczenie się w sieci. Kompetencje nauczyciela w kształceniu internetowym.

Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza

Rok wydania: 2016

Sygnatura: 115976

Dzisiejszy uczeń i nauczyciel funkcjonują w dwóch przestrzeniach: tej realnej – fizycznej, bezpośredniej oraz cyfrowej – internetowej, zapośredniczonej. Ta druga przestrzeń w ich codziennych relacjach zaczyna odgrywać coraz większą rolę. Determinuje też ona jakość i rodzaj interakcji, wpływa na sam proces uczenia się – nauczania, a także na codzienny sposób życia. Tym samym nauczyciel w środowisku internetowym ma dodatkowe zadanie: staje się nie tylko architektem wiedzy ucznia, ale również przestrzeni uczenia się i nauczania. Biorąc pod uwagę jeden z najbardziej abstrakcyjnych i uniwersalnych procesów w społeczeństwie sieci, jakim jest oddalenie czasowo-przestrzenne, zadanie to jest trudne i wymaga specyficznych kompetencji. Pytanie – jakich, i w jaki sposób się przejawiających? Czy e-nauczyciel je posiada?
Autorka odwołując się do wyników badań własnych, podejmuje próbę odpowiedzi na te pytania. Nawiązuje do treści rozmów, które odbyła z osobami bezpośrednio zaangażowanymi w kształcenie internetowe, buduje model oczekiwanych kompetencji e-nauczyciela. W ostatnim etapie badań sprawdza, na ile kompetencje oczekiwane względem osoby e-nauczyciela są zbieżne z jego rzeczywistymi kompetencjami.

 

 


 
free pokereverest poker revie

lubelskie.pl

LEKTURY SZKOLNE

Oferta dla szkół i przedszkoli

Biblioterapeutyczny Kramik

Edukacja filmowa w szkole

Konkursy przedmiotowe 2017/2018

BiblioGratka

ACADEMICA

IBUK

Rok 2018

Rok 2018

Nowości Książki

Nowości audiowizualne

CZYTAK

Copyright © 2018 Biblioteka Pedagogiczna w Białej Podlaskiej. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem dostępnym na licencji GNU GPL.