Kuratorium Oświaty w Lublinie wspólnie z Lubelskim Samorządowym Centrum Doskonalenia Nauczycieli zapraszają do bezpłatnego udziału w projekcie „Lubelscy Liderzy Edukacji Włączającej”. Celem projektu jest przygotowanie Państwa Dyrektorów oraz Nauczycieli do realizacji zadań stawianych przed kadrami edukacji włączającej, związanych z zapewnieniem wszystkim uczniom wysokiej jakości kształcenia.
Cykl szkoleń i doradztwa dla kadry edukacji włączającej z województwa lubelskiego będzie prowadzony w oparciu o programy szkoleniowo-doradcze opracowane w ramach projektu pozakonkursowego Ośrodka Rozwoju Edukacji “Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – opracowanie modelu szkolenia i doradztwa”.
1/3 uczniów wykazuje indywidualne potrzeby edukacyjne wynikające m.in. z wybitnych zdolności, niepełnosprawności czy trudności w uczeniu się lub zachowaniu. Z tego powodu często są wyłączani z grupy. W edukacji włączającej każde dziecko jest ważne i ma prawo do nauki w szkole. Temu służą zmiany wprowadzone przez Ministerstwo Edukacji i Nauki. Ten model sprawdza się w krajach Unii Europejskiej, a także w wielu przedszkolach i szkołach w Polsce.
Nabór do projektu Lubelscy Liderzy Edukacji Włączającej
Serdecznie zachęcamy Państwa do uczestnictwa w projekcie. Wspólnie zadbajmy o to, by województwo lubelskie było liderem w urzeczywistnianiu jakości edukacji włączającej!
Szczegóły na stronie projektu: https://llew.lscdn.pl
Formularz zgłoszeniowy: https://llew.lscdn.pl/zgloszenia
Zestawienia bibliograficzne
- Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Uczeń zaniedbany środowiskowo
- Kształcenie integracyjne
- Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
- Uczeń z trudnościami adaptacyjnymi z różnicami kulturowymi
- Uczniowie niedosłyszący
- Uczniowie niedowidzący
- Uczniowie z afazją
- Uczniowie z autyzmem
- Uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną
- Uczniowie z zaburzeniami mowy
- Diagnoza funkcjonalna
- Edukacja włączająca – bezpieczna przyszłość dla wszystkich uczniów
- Nauczyciel wspomagający
- Uczeń z niepowodzeniami edukacyjnymi
- Uczeń z niepełnosprawnością ruchową
- Uczeń niedostosowany społecznie
- Uczeń ze specyficznymi potrzebami w uczeniu się: dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia
- Uczeń szczególnie uzdolniony
- Uczeń przewlekle chory
- Współpraca szkoły z rodzicami dzieci
- Zrozumieć dziecko z ADHD
- Uczeń z zespołem Aspergera